Rosh Hashanah

Nu har jag fått ta del av en annan ny tradition. Idag började det nya året enlig judendomen. Vi började fira igår med middag med vänner. Jag jobbade men hade det mysigt ändå. Vi käkade lamm, jag gjorde potatis i ugnen och lite så. Idag åkte vi till synagogan. Vi var bara inne på "barnens" tillställning. Sjöng sånger och sånt. Det var verkligen så mycket mer avslappnat än när vi är i kyrkan. Stor skillnad. Var jättehäftigt att få ta del av det. Annars har det faktiskt bara regnat och varit Sverige väder hela dagen. MYSPYS! ♥ Men har jobbat större delen av dagen. Ville helst bara ligga i sängen och mysa med serier. Men jag och barnen har haft en bra dag med mys, spel och så avslutade vi kvällen med Pippi. Helt galet att det finns så lite och göra så fort det regnar.... Haha
 
Haft en av dom där känslosamma samtalen med min värdmamma. Om barnen, kärleken till dom, mitt jobb och bara allt i allmänhet. Blir helt rörd av alla fina ord! ♥ Världens finaste värdfamilj. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sängen. Imorgon är det skola igen. Barnen var inte i skolan idag pågrund av Rosh Hashanah. Förkylningen håller i så ingen träning än. Suger! Ha en fin vecka allihopa! Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback