Kvällstankar

Ibland driver detta livet mig till vansinne. Det är inte alltid man tänker likadant och ibland blir jag bara så himla irriterad och trött på allt. Jag vet att aupair livet ibland ser ut som en dans på rosor. Och vissa dagar är det de, känns som att det inte borde kallas jobb egentligen. Men sen är där dagar som idag som är helt tvärt om. Tänker inte gå in på exakt vad som hänt men jag blir bara så trött... Man tänker och funkar långt ifrån lika alla gånger. Ibland känns det som jag kan läsa min värdmammas tankar och vet exakt vad som ska göras eller sägas men ibland så känns det som jag står som ett frågetäcken med munnen öppen... Jag tror det är svårt att förstå för alla som inte har varit i denna situationen. Att bo och leva med en annan familj och samtidigt jobba för dem. Det är långt ifrån lätt alla dagar. Säger inte att jag vill åka hem eller nåt. Inte alls. Ville bara få ut lite tankar och dela med mig. I slutändan är det såklart värt det, alla dagar i veckan. Men vissa dagar driver det mig bara till vansinne. Jag ska bara dra täcket över huvudet, sova och sen är det en ny dag imorgon. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback