Lillejul

Dagarna rullar på. Barnen har ju vinterlov. Så dom sover faktiskt lite längre dessa dagarna. Inget mig emot. Vi har bakat kakor, dekorerat dom och mest myst rundor. Igår åkte jag och barnen till IKEA för att köpa lite svensk mat och äta lunch. Hehe inte illa. Det är nämligen så att jag ska försöka laga en julmiddag. Min värdmamma frågade vad jag ville göra under julafton för att dom inte firar. Om jag ville gå till kyrkan, kolla på dekorerade hus eller vad. Så då sa jag bara att det vore roligt att göra en middag för dem. Så det var så det började. Vi får väl se hur det går men har kunnat köpa lite på IKEA och ska göra lite själv.
 
Så det jag har fåttt ihop från IKEA är prinskorvar, gravad lax och sill. Ska göra köttbullar och försöka göra ris ala malta. Vi får väl se hur det går. Har fått mormor och morfars recept. Sen ska jag göra potatis i ugnen för jag vet hur mycket min värdmamma gillar det och ägg tänkte jag koka. Hade ju så gärna velat göra skinka men eftersom dom inte äter det så är det ju ganska lön löst. Men så en någorlunda julmiddag blir det nog imorgon. Men inget slår ju maten hemma men får snällt vänta till nästa år. Då ska jag banne mig vara hemma!! ♥
 
Annars har inget mer exciting hänt. Jag hoppas alla där hemma har en fin jul, njuter av nära och kära, äter tills ni storknar. Jag önskar ju såklart att jag kunde va hemma med familjen. Men nästa år då jävlar. Jag önskar er alla en riktigt god jul!
 
 

Kommentarer
Nathalie Isaksson

Vilka tjusiga kakor! Finfint ju =)


Blogg: http://nathalieisaksson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback