Nu är jag här!!!

Måste vara jordens längsta dag. Men ska försöka återberätta lite snabbt innan vi ska iväg och bada i hotellets pool. 
(okej, blev inte klar med det innan så blir kanske lite konstigt. skyller på jetlagen.)
 
Kan börja med att jag inte kunna sova i natt efter gårdagen. Det var verkligen SÅÅ tufft att säga hejdå till alla i familjen och särskilt hästen. Jag ljuger inte om jag säger att jag grät i över 2 timmar typ konstant. Det gjorde så ont i hjärtat när jag sa hejdå till Calle på kvällen, jag har nog aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv. Älskade häst! ♥ Och så var det tuffast med världens finaste mamma också. Men efter kanske 1 timmes sömn körde vi hemifrån 3 i natt(svensktid) och sen började det. 

Första flygningen var skit kort, ville ju sova mer, men 1,5h gick den på. Sen gick jag typ spik på gaten i Frankfurt. Visst det var en bit att gå men det gick ändå skit bra :) Fick vänta dryga timmen men tiden där gick ändå hyfsat fort. Och sen väntade en 8,5h flygning. Efter att lunchen serverats så sov jag i fyra timmar och sen var det inte jättemycket tid kvar så det gick fort. Men sen till det dryga, kön till kontrollen in innan man verkligen är inne i USA. Stod nog där nästan två timmar. DÖDENS. Och sen lite virr efter väskan, sjukt dåligt med info och personalen kunde då inte så mycket. Och efter lite om och men hittade jag snubben som skulle hämta oss.
 
Sen trodde jag att vi bodde dära NYC. HA! Nästan 1.5 timme tog det. Känns som vi körde i en evighet och om någon skulle frågat mig var vi va så skulle det lika gärna kunna ha varit på andra sidan USA. Men fram kom vi och här är jättefint! Sover i värsta kunga-sängen. Är själv just nu, mina roomies är inte här. Klockan är faktiskt inte ens 9 här. Men jag har sovit en timme i natt OCH varit igång i 24h nu. Just nu är jag 6 timmar efter er, men sen kommer jag vara 9 timmar efter, det är himlans rörigt. 
 
Tänkte hoppa i säng snart, klockan ringer 6(!!) här imorgon. Snacka om rivstart. Det är hårda bud här ska ni veta, upptidigt och får inte vara ute efter 10.30pm.. Men imorgon eftermiddag/kväll ska vi in till NEW YORK CITY!!!! Längtar som en gris, gud vad jag har saknat den staden! Jag lovar er bildbomb imorgon kväll :D 
 
Nu blev det massa text, men lova mami en uppdatering om resan. Vi hörs imorgon igen. Ta vara på er och tack för alla fina lyckoönskningar, ni gör mig så glad i hjärtat! ♥ Och än så länge känns allt bra, längtar egentligen bara tills dagarna här är över så jag får åka till min värdfamilj och äntligen träffa dem!! Men det är verkligen så sjukt overkligt att jag är i USA nu!!!! Har äntligen fått träffat Emma ochskå som jag pratat med nästan varje dag i typ 80 dagar ;) vi är 6 svenskar totalt, har träffat tre :)
 
Men nu är det sängen här så jag slipper vara ett levande spöke imorgon. God natt på er, eller ja snart god morgon för er del ;)
 
Lite tråkiga mobilbilder, men får ju färglägga inlägget med något. Lovar er bättre imorgon :)
 
 
 
Frulle på flygplatsen :)
 
 
Soluppgången 
 


NEW YORK !!! ❤️
 
 
Hotellrummet och min kingsize-bed :)

Kommentarer
Emelie

Om du tror det där är en king size bed har du mycket att se fram emot, det där är inte ens en Queen bed tror jag!


Blogg: http://www.emeliebauhnaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback